Utvidelsen av Kronstadtunnelen pågår for fullt, og vi har til nå utvidet ca. halvparten av tunnelen. I byggegropen på Møllendal…
Oppstart sprengning av inntrekkshall Prosjektet D18 Sykkelvei Kronstadtunnelen er sammensatt av mange ulike elementer som må på plass for at…
Julen nærmer seg med stormskritt og på D13 jobber vi med de siste arbeidene før jul. Dette inkluderer også sikring…
Sprengning er en betydelig del av arbeidene i entreprise D18, og kan deles i tre ulike områder: Sprengning i dagsone…
På D13 Haukeland Holdeplass har vi et eget montasjelag som har montert prefabrikkerte bygningselementer under råbyggfasen. Laget har montert flere…
Arbeidene pågår for fullt og det er på tide med en oppdatering på hvordan vi ligger an. På et stort…
I september og oktober har det vært stor aktivitet ved Bybanens adkomstpunkt på Haraldsplass. Veidekke utfører grunnarbeidene i egenregi med…
Bygging av nye veier og tunneler påvirker miljøet rundt oss. Når store gravemaskiner og borerigger skal gjennom fjell, flytte stein…
Prosjektet er kommet godt i gang igjen etter sommerferien, og det skjer nå mye på mange forskjellige angrepspunkter på anleggsområdet…
På prosjektet jobber Veidekke med flere sidestilte entrepriser (sideentreprenører) som har egne kontrakter med Bybanen. Det inkluderer D34 Tekniske installasjoner,…
Hvert år har vi i Veidekke en uke der vi har økt fokus på Helse, miljø og sikkerhet…